Diesle czy elektryki? Zaskakujące wyniki analiz

🕓 17.07.2019
📂 Z kraju
👁 123
🗨
Diesel czy elektryk w komunikacji publicznej? Zaskakujące analizy na rzecz miast

Ponad osiemdziesiąt największych miast w Naszym kraju zapytało ekspertów, jakie kupić autobusy. Wyniki analiz mają możliwość zaskakiwać. Wynika z nich bowiem, że lepiej aniżeli w elektryczne autobusy wkładać w diesle, także jeżeli chodzi o ekologię. Surowiec programu "Polska i Świat".

Maciej Hasik wraz z Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie powiada, że to właśnie autokary z silnikiem Diesla, zaś nie na gaz lub elektryczne, są wciąż najważniejszym rozwiązaniem. - Przynajmniej naprawdę wynika z tej zestawienia - podkreśla.

Potężne pieniądze na samochody elektryczne

- Przez 3 najbliższe lata najzwyczajniej w świecie w charakterze miastu nie opłaca naszej firmie się wchodzić w promocje bardzo drogich autobusów elektrycznych - dodaje Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Lepszy diesel?

Analizę "kosztów i korzyści" związanych z wykorzystaniem, przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej, autobusów zeroemisyjnych a także

innych środków transportu samorządom nakazała obowiązująca od roku ustawa o elektromobilności, w założeniu promująca pojazdy elektryczne.

Tymczasem, jakim sposobem przeczytali w ekspertyzach urzędnicy, silniki Diesla są bardziej opłacalne. Nie tylko rozchodzi zresztą o to, iż za autobus na napięcie trzeba zapłacić więcej, jednak też o ekologię.

- Taki nowy silnik wysokoprężny, dobrze serwisowany, ma niższą emisję dwutlenku węgla aniżeli autobus elektryczny, biorąc pod uwagę (... ) to, jaką mamy energetykę po Polsce, czyli głównie węglową - zaznacza dr Michał Wolański, ekspert od kwestii transportu ze Szkoły Fundamentalnej Handlowej w Warszawie.

- To jest tego typu przesuwanie tego zanieczyszczenia środowiska z miasta, które kupiło autobusy elektryczne, w położenie, gdzie jest produkowana pomysłowość. Trudno to jakoś zestawić i powiedzieć, co jest lepsze - dodaje Jerzy Dobaczewski.

"Warto się pokazać"

Gdańsk, po analizie ekspertyzy, póki co nie potrzebuje elektryków. Zielona Góra, Jaworzno i Warszawa wręcz odwrotnie. Miasta stawiają na pojazdy na prąd. W Jaworznie połowę przejazdów wykonują obecnie elektryki. Zielona Góra kupiła 47 elektrobusów, stolica zamawia 130.

Skraj ery aut z silnikami spalinowymi? "To się zdarzy za chwilę"

- Z autobusów z napędem w olej napędowy będziemy stopniowo rezygnować. Już aktualnie pierwotnego nie kupujemy - twierdzi Leszek Drogosz, dyrektor Lokum Infrastruktury w Urzędzie Miasta Warszawy.

W Warszawie liczą, że elektrownie powoli pozostaną rezygnować z węgla, dlatego elektryki dostaną prąd z zielonej energii. W Jaworznie przekonują, że elektrobusy nie zaakceptować są takie drogie. Przy przeciwieństwie do diesli nie mają części i płynów, które trzeba wymieniać. Poza tym nie hałasują.

- Na autobusy bateriowe można uzyskać lepsze dofinansowanie, zwłaszcza unijne. I to jest powód, dla którego z perspektywy pojedynczego miasta one mogą się czasem opłacać - zaznacza dr Wolański.

- Wskazane jest się pokazać, że miasto stawia na takie dzisiejsze rozwiązania. I z tego tez względu podjęliśmy ta decyzję, żeby właśnie ów pierwsze autobusy elektryczne pojawiły się w Szczecinie - powiada Piotr Zieliński z urzędu miejskiego w Szczecinie.

Ekspertyzy przygotowane dla w zamian, to tylko rekomendacje, które autobusy najbardziej się opłacają. Miasta same zdecydują, czy pójdą z prądem bądź pod prąd.

Autor: nihilmatters
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
FG TIME: Nowoczesne technologie po służbie zdrowia. «Nie rozumiem, czego boją się lekarze» WYWIAD
Zanim w polskiej służbie stanu zdrowia zaczniemy rozmawiać o potencjalnym zastosowaniu sztucznej inteligencji, musimy rozwiązać bardziej palące kłopoty. Na przykład bez układu cyfrowej dokumentacji pacjenta. Rozmawiali o tym na Forum Gospodarczym TIME przedstawiciele…...
Ewa Latkowska prezesem spółek telewizyjnych ZPR Media
Grupa medialna ZPR Środowiska stawia mocniej na rozwój swojego biznesu telewizyjnego. Holding posiadający siedem kanałów postanowił skupić kierownictwo nad tym segmentem w jednych rękach. Jak dowiedział się Business Insider Polska, nowym prezesem…...
Długie weekendy w 2017 r.  Lifestyle
W 2017 roku dzięki 365 dni, pracujących jest 250. Reszta to następnego dnia, niedziele i święta. Wraz z 13 dni ustawowo pustych od pracy tylko pewien wypada w weekend. Znaczy…...
Density - urządzenie do testowania liczby osób w pomieszczeniu
Andrew Farah nie jest fanem zatłoczonych miejsc i kolejek do kasy. Razem wraz ze swoim zespołem ze startupu Density stworzył sprytny sensor i oprogramowanie, które wraz analizują i gromadzą informacje…...
Debiut giełdowy, IPO Saudi Aramco - inwestycja Chin
Chiny tworzą potężne konsorcjum przedsiębiorstw i instytucji, które... zainwestują w koncern naftowy Saudi Aramco, gdy ten zostanie miał swój debiut giełdowy, planowany na 2018 rok kalendarzowy. Plan jest naprawdę fenomenalny…...
Dane podatkowe największych firm pozostaną publikowane
Projekt budżetu na 2019 rok kalendarzowy do komisji sejmowych Koniec ze zmianą czasu? Komisja Europejska przedstawi propozycję W tę niedzielę zrobisz oferty. Potem długa przerwa Gospodarka rośnie, ale inwestycje rozczarowały Coca-Cola…...
Czym różni się samochodów drogi od taniego? Honda natomiast Porsche
Rozrzut cen na rynku motoryzacyjnym jest ogromny. Najtańsza na polskim rynku jest Dacia Sandero lub Logan za 29 900 złotych. Mając od kilkuset tysięcy do miliona złotych, możemy wybierać wśród najdroższych Mercedesów…...
Czy opłaty za parkowanie po soboty i niedziele są legalne?
Pobieranie opłat za parkowanie w następnego dnia i niedziele jest niezgodne z prawem. Na polecenie Prokuratury Rodowitej śledczy w całym państwa mają doprowadzić do wyeliminowania takich praktyk. Robert Hernand, zastępca prokuratora…...
Nie znaleziono