Polska ekipa medialna rozkręca biznes telewizyjny. Na jego czele stoi była dyrektor z TVP

🕓 28.07.2019
📂 Media
👁 75
🗨
Ewa Latkowska prezesem spółek telewizyjnych ZPR Media

Grupa medialna ZPR Środowiska stawia mocniej na rozwój swojego biznesu telewizyjnego. Holding posiadający siedem kanałów postanowił skupić kierownictwo nad tym segmentem w jednych rękach. Jak dowiedział się Business Insider Polska, nowym prezesem spółek telewizyjnych jest w tym momencie Ewa Latkowska.

Dotąd prezesem spółki TV Zakres, nadawcy telewizji Fokus TELEWIZJA i Nowa TV, była Ewa Lampart, a szefem spółek nadających takie stacje muzyczne jak Eska TELEWIZJA czy Polo TV - Renata Krzewska. Teraz już formalnie wszystkimi markami aplikuje Ewa Latkowska, która dołączyła do medialnego holdingu przy październiku ub. r., zostając początkowo dyrektorem operacyjnym. Stopniowo przejmowała kontrolę ponad całym segmentem telewizyjnym.

- Ewa Latkowska w tej chwili od kwietnia br. zarządza wszystkimi telewizjami Grupy ZPR Media. Objęcie przez panią a funkcji prezesa w spółkach telewizyjnych to naturalna konsekwencja tamtej zmiany - powiada Business Insider Polska Monika Polewska, PR manager medialnej grupy.

Pod kierownictwem Latkowskiej w stacjach telewizyjnych holdingu wprowadzane są zmiany, mające ujednolicić ich konstrukcję, zintegrować zespoły i powiększyć synergię. Skutkiem posiadają być jeszcze lepsze wyniki całego biznesu telewizyjnego stajnie.

Do tego zlecenia wybrano Latkowską, bo dysponuje ogromnym doświadczeniem telewizyjnym. Za pośrednictwem 20 lat pracowała w Telewizji Polskiej, gdzie pełniła m. in. funkcję wicedyrektora TVP2 ds. ekonomicznych, jak i również p. o. dyrektora Dwójki m. in. po odejściu Niny Terentiew. Współtworzyła strategie programowe stacji oraz ramówki. Odpowiadała także za nabywanie środków finansowych na realizację projektów.

Od dyskoteka polo do newsów

Najchętniej oglądaną stacją ZPR Media wydaje się grające muzykę disco polo - Polo TV, która w I półroczu br. miała 1, 16 proc. udziału w rynku TELEWIZJA wśród widzów od 16 do 49 lat. Wówczas najpopularniejszy kanał muzyczny na terytorium polski. Dokumentalny Fokus TV notował 0, 8 proc. udziału, a grająca muzykę pop Eska TV - 0, 51 proc. Sukces tych stacji to głównie zaszczyt obecności na głównych multipleksach telewizji naziemnej.

Na razie różowo nie zdobią okna wyniki stacji Nowa TV, która nadaje m. in. własny program newsowy "24 godziny online. pl", prowadzony przez byłych redaktorów TVP, m. in. Beatę Tadlę i Marka Czyża. Jej udział po I półroczu br. wyniósł 0, 18 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).

Nowa TV, podobnie jak trzy wcześniej wymienione kanały, jest dostępna naziemnie, lecz nadaje na ósmym multipleksie, który sprawia nadawcom kłopoty z zasięgiem – nadajniki są słabsze, an przyjmowanie wymaga często wymiany anteny. Obecna też na MUX-8 telewizja WP zdecydowała kilka dni temu o likwidacji newsów i publicystyki, zaś stworzony przez Agorę kanał Metro został niedawno sprzedany koncernowi Discovery Networks.

W portfolio ZPR Środowiska są też dwa kanały dostępne tylko w kablówkach i na satelicie. Wówczas muzyczne Eska TV Extra i Eska TV Rock (do niedawna pod nazwą Hip Hop TV).

Grupa prawdziwie intermedialna

Holding medialny Zbigniewa Benbenka to jednak także tytuły prasowe (magazyny wnętrzarskie i budowlane oraz tabloid "Super Express"), serwisy internetowe oraz liczne stacje radiofoniczne (m. in. Radio Eska i VOX FM). Prezesem firm ZPR Media i Time pozostaje Renata Krzewska. W zarządzie spółki ZPR Media nadal zasiada Ewa Lampart, która już od kwietnia skupia się na rozwoju "Super Expressu" i projektów mu towarzyszących.

Autor: VovaOvchinnikov
Związane z
Media
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Nie znaleziono