Jak wcześnie usunąć bankructwo z raportu kredytowego

Jak wcześnie usunąć bankructwo z raportu kredytowego
Category: Swój Raport
16 października 2020

Opublikowano 18 czerwca 2020 r

Jeśli toniesz w długach i nie masz wyjścia, bankructwo może być jedyną opcją, która może Cię uratować i dać Twoim finansom nowy start. To okazja, by wyczyścić konto i zacząć od nowa, mając nadzieję, że tym razem podejmiesz mądrzejsze decyzje finansowe.

Jednak wiele osób zbyt późno zdaje sobie sprawę, że ogłoszenie upadłości niekoniecznie oznacza, że ​​będziesz mieć całkowicie czystą i pustą kartę. Bankructwo będzie pojawiać się w Twoim raporcie kredytowym przez kilka lat, co z kolei wpłynie na Twoje transakcje finansowe.

Z tego powodu możesz się zastanawiać, czy możliwe jest usunięcie bankructwa z raportu kredytowego przed zwykłym terminem. W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te typowe pytania dotyczące ogłoszenia upadłości na podstawie raportu kredytowego.

Jak długo bankructwo pojawi się w Twoim raporcie kredytowym?

Prawdopodobnie słyszałeś, że długość okresu, w którym Twoje bankructwo pozostanie w raporcie kredytowym, będzie zależała od rodzaju upadłości, o którą złożyłeś wniosek. W Stanach Zjednoczonych istnieją dwa rodzaje wniosków o upadłość.

Pierwszy z nich to Rozdział 7, a drugi to Rozdział 13. Jeśli ogłosiłeś upadłość na podstawie Rozdziału 7, zazwyczaj zdarza się, że część Twojego majątku lub majątku może zostać sprzedana lub zlikwidowana, aby umożliwić Ci spłatę długów, a także niektóre z Twoich długów również mogą zostać umorzone. Spłacenie długu oznacza, że ​​nie musisz już go spłacać.

Po zakończeniu tego procesu upadłościowego i umorzeniu długów zapis ten pozostanie w raporcie kredytowym przez okres do 10 lat od momentu złożenia wniosku. Czas, przez jaki pozostaje w raporcie kredytowym, jest tak długi, że wiele osób zastanawia się, czy można usunąć rozdział 7 z raportu kredytowego przed upływem 10 lat.

Z drugiej strony bankructwo na podstawie rozdziału 13 to proces, w którym tworzysz plan płatności, aby spłacić wszystkie lub niektóre swoje długi w ciągu 3 do 5 lat. Po zatwierdzeniu planu płatności przez sąd będziesz musiał regularnie płacić stałą kwotę miesięcznie lub co dwa tygodnie. Jeśli ogłosisz upadłość na podstawie rozdziału 13, pozostanie ona w Twoim raporcie kredytowym przez okres do 7 lat od momentu złożenia wniosku.

Czy możesz wcześniej usunąć bankructwo z raportu kredytowego?

Jeśli szybko przeszukasz internet, w kilku artykułach stwierdzono, że możliwe jest wcześniejsze usunięcie ogłoszenia upadłości z raportu kredytowego. Z tego powodu osoby, które doświadczyły bankructwa, zaczynają mieć nadzieję, że jest to możliwe. Jednak wiele artykułów nie wyjaśnia, że ​​ogłoszenie upadłości z raportu kredytowego jest możliwe tylko w bardzo szczególnych okolicznościach.

W rzeczywistości, jeśli złożyłeś wniosek o ogłoszenie upadłości, a Twój dług został umorzony, nie możesz go wcześniej spłacić z raportu kredytowego tylko dlatego, że chcesz, aby zniknął. Nawet jeśli Twoja zdolność kredytowa jest bardzo wysoka, często nie możesz nic zrobić, tylko poczekać.

Prosta odpowiedź na to pytanie brzmi NIE. Jeśli Twoje bankructwo było zgodne z prawem i otrzymałeś zwolnienie z upadłości, co oznacza, że ​​nie musisz spłacać swoich długów, oznacza to, że minie od 7 do 10 lat, zanim Twoje dane upadłościowe wypadną z raportu kredytowego. Nawet jeśli Twoja upadłość została oddalona, ​​nie możesz łatwo usunąć tego z raportu kredytowego.

Kiedy można usunąć bankructwo z raportu kredytowego?

A co z tymi wszystkimi ludźmi, którzy mówią, że byli w stanie wcześniej usunąć bankructwo z raportu kredytowego? Czy oni kłamią? To mogą być niektóre z pytań krążących teraz w twoim umyśle. Jeśli mogliby to zrobić, dlaczego nie mogę wcześniej usunąć bankructwa z mojego raportu kredytowego?

Jak wspomniano we wcześniejszej sekcji, upadłość można usunąć z raportu kredytowego tylko w określonych okolicznościach. Kiedy jest to możliwe?

Jedynym sposobem, w jaki możesz uzyskać bankructwo na podstawie raportu kredytowego, jest niedokładność lub błędy w raporcie kredytowym. Kiedy składałeś wniosek o ogłoszenie upadłości lub nawet po umorzeniu długu, nierzadko czujesz się przytłoczony i rozkojarzony. Z tego powodu być może nie zauważyłeś drobnych błędów w swoim raporcie kredytowym. Błędy te mogą obejmować błędy ortograficzne, nieprawidłowe adresy i numery telefonów, pisownię nazwisk, a nawet umorzone zadłużenie, które nadal wykazuje saldo.

Jeśli te błędy istnieją, możesz przejść dalej i zakwestionować te nieprawidłowe wpisy. Oto proces krok po kroku.

1. Dokładnie przejrzyj swój raport kredytowy i sprawdź, czy nie ma błędów, niezależnie od tego, jak drobne są.

2. W przypadku stwierdzenia którejkolwiek z tych nieścisłości można zakwestionować wpis upadłości, wysyłając do biura informacji kredytowej pismo dotyczące sporu kredytowego. Możesz sprawdzić ten przykładowy list od firmy prawniczej, aby dowiedzieć się, jak wykonać ten krok.

3. Jeśli biuro informacji kredytowej nie będzie w stanie zweryfikować informacji, istnieje szansa, że ​​po prostu usunie je z raportu kredytowego. To jest oczywiście to, co chcesz.

4. Jeśli jednak biuro informacji kredytowej jest w stanie to zweryfikować, być może będziesz musiał sprzeciwić się temu, z kim zweryfikował informacje. Jeśli powiedzieli, że zweryfikowali informacje w sądzie, być może będziesz musiał wysłać list do sądu, sprawdzając, czy biuro informacji kredytowej rzeczywiście dokonało weryfikacji. Jeśli sądy, to koniec Twojej drogi. Z drugiej strony, jeśli sądy stwierdzą, że weryfikacja nie miała miejsca, możesz poprosić o pisemny dowód i wrócić do biura informacji kredytowej z żądaniem usunięcia upadłości.

Proces sporu nie jest łatwy. Jest to długi i żmudny proces, dlatego wiele osób szuka firm zajmujących się naprawą kredytów, aby wykonać ten proces za nich. Ludzie, którzy korzystali z firm zajmujących się naprawami kredytów, opowiadali na forach internetowych, że firmy te były w stanie usunąć wpisy o bankructwie w swoim raporcie kredytowym, podczas gdy niektórzy twierdzą, że te firmy to nic innego jak oszustwo, ponieważ nie były zbyt pomocne.

Innym aktualnym wyzwaniem związanym z tym procesem sporu jest to, że wszystko jest teraz elektroniczne, więc weryfikacja publicznych rejestrów nie jest obecnie tak trudna, jak każdy może zweryfikować informacje w zaledwie kilka minut.

Chociaż powyższy proces mógł działać w przeszłości, kiedy wiele osób nadal korzystało z papierowych plików i dokumentów, nowoczesna technologia i systemy używane przez biura informacji kredytowej utrudniają kwestionowanie lub kwestionowanie wpisów w raporcie kredytowym.